Yeni bir işe başlamak hem işveren hem diğer işçiler hem de yeni işçi için zorlu bir deneyim olabilir. Araştırmalar, çalışanların işteki ilk altı ay içinde, kaza geçirme olasılıklarının da yüksek olduğunu göstermiştir. İşe yeni başlayanlar için İSG baştan ve ciddiyetle ele alınması gereken bir konudur.
İşe Yeni Başlayanlar İçin İSG Rriskleri
Bu kapsamda nedenler, deneyim eksikliği, işe veya çalışma ortamına aşina olmama, endişeleri dile getirme konusundaki isteksizlik ve iyi performans gösterme ve meslektaşları etkileme arzusu gibi çeşitlidir.
Yetenek Değerlendirmesi
Yeni başlayanlar rollerine başlamadan önce yeteneklerini değerlendirmek çok önemlidir. Bu değerlendirme, okuryazarlık veya matematik seviyelerinin, genel sağlık durumunun, ilgili iş deneyiminin veya işi gerçekleştirmek için gereken fiziksel yeteneklerin değerlendirilmesini içermelidir. Özellikle koşulları hızla değişen endüstrilerde, işe ve çalışma ortamına aşinalıklarını da göz önünde bulundurmalısınız. Kültürel konular ve dil yeterliliği de dikkate alınmalıdır. Önemli bilgilerin veya rolün yönlerinin daha iyi iletilmesi için resimler, işaretler veya videolar gibi görsel yardımcılar kullanılabilir.
İşe Yeni Başlayanlar İçin Kapsamlı İşyeri Tanıtımı
Kapsamlı bir tanıtım sağlamak, yeni çalışanların çevrelerine ve potansiyel risklere alışması açısından hayati öneme sahiptir. Sade ve basit bir dil kullanarak indüksiyonu dikkatlice planlayın. Tehlike fotoğrafları gibi görsel yardımcılar risklerin iletilmesinde oldukça etkili olabilir. Riskin daha yüksek olabileceği büyük tehlikelere dikkat çekerek, işçilerle işyerinde dolaşmaya zaman ayırın. Bu uygulamalı yaklaşım, yeni başlayanların karşılaşabilecekleri riskleri daha iyi anlamalarına yardımcı olacaktır. Bu önlemler, inşaat sahaları, fabrikalar veya depo gibi manuel süreç kullanan çalışma sahalarında önemli olabilir.
Kontrol Tedbirlerinin Sürdürülmesi
Riskleri azaltmaya yönelik kontrol önlemlerinin güncel olduğundan ve uygun şekilde kullanıldığından ve sürdürüldüğünden emin olun. Riskleri ele almak ve işe yeni başlayanları korumanın en iyi yolunu belirlemek için çalışanlarla görüşmelerde bulunun. Kazaların ve ayrıca ramak kala olayların raporlanmasının önemini vurgulayın. Sağlık gözetimi için gerekli düzenlemeleri yapın. Uygun kişisel koruyucu ekipmanın (KKD) sağlanması ve ayrıca uygun bakımının sağlanması çok önemlidir.
Bilgi, Talimat ve Eğitim
Yeni çalışanlar karşılaşabilecekleri riskler ve bunlardan kaçınmak için almaları gereken önlemler konusunda gerekli bilgi, talimat ve ayrıca eğitimi almalıdır. Potansiyel tehlikeleri açıkça iletin ve güvenlik önlemlerine ilişkin ayrıntılı rehberlik sağlayın. Bu, ekipmanın doğru kullanımı, elle taşıma teknikleri veya işyeri güvenlik protokolleri hakkında eğitimi içerebilir. Anlamayı sağlamak için açık, anlaşılması kolay bir dil kullanmayı unutmayın. Eğitim planlaması için uzmanlarımıza da ulaşabilirsiniz.
Yeterli Denetim
Yeni işçiler, özellikle işteki ilk günlerinde veya haftalarında yeterli denetime ihtiyaç duyarlar. Amirler, çalışanların işleriyle ilgili endişelerini veya sorularını rahatça dile getirebilecekleri açık veya destekleyici bir ortam yaratmalıdır. Alışılmadıklığın, deneyimsizliğin veya yeni iş sinirlerinin, yeni başlayanların konuşmasını zorlaştırabileceğini kabul edin. Düzenli iletişimi teşvik etmek ve net bir raporlama yapısı sağlamak yardımcı olacaktır.
İşe Yeni Başlayanlar İçin İSG Kuralları
Yeni çalışanların aldıkları bilgi, talimat veya eğitimi anlayıp anlamadıklarını periyodik olarak kontrol edin. Güvenli bir şekilde çalışmak için bilgilerini aktif olarak uyguladıklarından emin olun. İstihdamın berken aşamalarında, çalışanların işyerinde sağlıkları ve refahları hakkında kiminle konuşacaklarını bildiklerinden emin olun. Ya da yürürlükteki acil durum prosedürlerine aşina olduklarını ve endişelerini nasıl dile getireceklerini bildiklerini doğrulayın.
İşe Yeni Başlayanlarda İSG Risk İstatistikleri
Travellers, 2016 ile 2020 yılları arasında çeşitli sektörlerden ve işletme büyüklüklerinden gelen 1,2 milyondan fazla işçi tazminat talebini analiz etti. İncelenen dönemde işçiler rapor edilen yaralanmalar nedeniyle toplamda 18,6 milyon iş gününü kaçırdı.
İşe yeni başlayanlarda en sık görülen yaralanmalar
- İncinme veya burkulmalar %38,
- Kırıklar %13,
- Kontüzyonlar (künt bir kuvvet tarafından gerçekleşen yumuşak doku yaralanması) %8,
- inflamasyon %7 ve
- Çıkıklar %7 olarak raporlanıyor.
Daha az yaygın olmalarına rağmen, çıkıklar bu kategoride en çok atlanan günlere 37 gün neden oluyor.
İşe yeni başlayanlarda en sık görülen yaralanma nedenleri
- Aşırı efor %29,
- Kayma, takılma veya düşme %23,
- Bir nesneye çarpma %13,
- Motorlu araç kazaları %5 ve
- nesnelerin arasında veya nesnelerin arasına sıkışma %5 yer aldı.
- Kayma, takılma ve düşmeler çalışanların ortalama 83 iş günü kaçırmasına yol açtı.
Ortalamanın neredeyse beş katına mal olan cerrahi işlemle sonuçlanan raporda en pahalı tazminat talepleri arasında yer alıyor. Bunu elektrik çarpması ve çoklu travma yaralanmaları izliyor. Bu yaralanmalar toplam olarak tazminat taleplerinin %1’inden biraz fazlasını oluşturduğu da raporun en önemli detaylarından biri.
Sağlıksız Bir Çalışma Ortamının Etkileri
Birçok araştırma çalışanların sağlıklı bir işyeri ortamına, ücretlerinden daha fazla değer verdiğini gösteriyor. Sağlıksız bir çalışma ortamının etkileri sadece kaza, ramak kala olaylarıyla özetlenemez. Bu yazıda, toksik bir işyerine hangi faktörlerin katkıda bulunduğunu, kuruluşunuzdaki toksikliğin maliyetini ve çalışanlarınızı ilk sıraya koyan veya kârınızı koruyan bir çalışma ortamı oluşturmak için kötü çalışma kültürüyle nasıl mücadele edebileceğinizi inceleyeceğiz .
Sağlıksız bir işyerinin işaretlerini anlamak, sorunu çözmeye yönelik ilk adımdır.
Bağlantısızlık, düşük coşku ve olumsuzluk
Düşük katılım ve genel çalışan morali bir kısır döngüyü besleyebilir. Mutsuz çalışanlar işyerine olumsuzluk sızdırabilir ve bu durum diğer herkese de bulaşabilir. Ekip üyelerinin coşkusunun düşük olduğunu ve aktif olarak bağlantılarının koptuğunu fark ederseniz, sorunun kökenine inmek önemlidir. Zira bunun kârlılığınız üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Memnuniyetsizliklerinin nedenini anlamak için ekibinizle birlikte çalışmak onların endişelerini gidermenize ve daha mutlu, daha üretken bir işyeri kültürünü teşvik etmenize yardımcı olabilir.
Rol karışıklığı ve işlev bozukluğu
Roller ve sorumluluklarla ilgili belirsizlik işyerinde işlev bozukluğuna yol açabilir. Çalışanlar, rolleri iyi tanımlanmadığında veya açıkça iletilmediğinde amirlerinin beklentileri konusunda endişe yaşayabilirler. Bazı durumlarda bu, ekip üyeleri arasında kimin neden sorumlu olduğu konusunda çatışmalara yol açabilir. İş arkadaşı çatışmaları, işyeri ilişkilerinde sonuçta tüm ekibinize zarar verecek aksaklıklara yol açabilir.
Kronik ve aşırı stres
Çalışanlar birçok nedenden dolayı aşırı stres yaşayabilirler. Aşırı çalışmak, beklentiler konusunda belirsizlik hissetmek, patronlarla veya iş arkadaşlarıyla aynı fikirde olmamak veya iletişimde zorluk çekmek stres sebebi olabilir. Başarısızlık korkusu ve ekip üyeleriyle veya yöneticilerle iletişimde zorluk, kronik strese neden olabilir. Bu da sonuçta çalışanların tükenmişliğine yol açabilir.
Yüksek sayıda personel değişimi
Kuruluşunuzda yüksek personel değişim oranları fark ederseniz kültürünüzü incelemenin zamanı gelmiş olabilir. Çalışanlar çeşitli nedenlerle şirketten ayrılırken, işletmenizde sürekli personel değişikliği yapılması gerekiyorsa bu, iş yerinizde bir sorun olduğunun işareti olabilir.
Sağlıksız Bir Çalışma Ortamının Nedenleri
- Kötü tanımlanmış temel değerler
- Tutarsız beklentiler
- Belirsiz iletişim
Sağlıksız bir çalışma ortamı iş yerini nasıl etkiler?
- Çalışan katılımının azalması
- Daha yüksek tükenmişlik oranları
- Daha yüksek devamsızlık veya işten ayrılma oranları
- Çalışanlarda psikolojik güvenlik duygusunun azalması
- Çalışanlarda daha fazla depresyon veya anksiyete belirtileri
- Yaygın olumsuzluk duyguları
- Daha fazla şirket masrafı
- Kişilerarası çatışmaların artması
- İnsanlarınızı ilk sıraya koyun
Önce insan şirket kültürü, çalışanların kuruluşa daha bağlı hissetmelerine ve ellerinden gelenin en iyisini yapma konusunda motive olmalarına yardımcı olmak için çalışanları desteklemeyi veya takdir etmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Günümüzde çalışanların, insanlardan ziyade kâra değer veren şirketlere ilgisi çok az. Bunun yerine, kâr edenin insanlar olduğunu tüm kalbiyle anlayan kuruluşlar arıyorlar. Gelişmek için ihtiyaç duydukları kaynaklara sahip değillerse bunu başaramazlar. Olumlu bir işyeri kültürünü geliştirmenin ilk adımı, çalışanlarınız ve ayrıca onların ihtiyaçları hakkında bilgi edinmektir. Bu, şirketinizdeki insanlarla anlamlı, dürüst konuşmalar yapma fırsatları yaratmak anlamına gelir.
Onlara işlerini en iyi şekilde yapmalarını engelleyen mevcut engelleri sorun. Onları kendi özel ihtiyaçlarına yönelik beyin fırtınası çözümlerine dahil edin. Sağlıklı yaşam anketleri veya diğer geri bildirim türlerini talep ederek açık ve dürüst iletişim konusunda bir örnek oluşturun .
Bu yazıda OSHA araştırma ve uygulamaları da kaynak alınmıştır.