isg-uzmanlari-icin-cagri-merkezi-eylem-plani

İSG Uzmanları için Çağrı Merkezi Eylem Planı

İş Güvenliği ve Sağlığı Kanunu uyarınca, işverenlerin “güvenli bir çalışma sistemi” ile sağlıklı ve güvenli bir iş yeri sağlamaları gerektiği, dolayısıyla İSG temsilcilerinin iş yeri iyileştirmeler için plan dahilinde olmaları bir zorunluluk ve gerçek. İSG uzmanları için çağrı merkezi eylem planı ip uçlarını sizler için derledik.

İSG Uzmanları için Çağrı Merkezi Eylem Planı Adımları

Tüm iş yeri tehlikelerinde olduğu gibi çağrı merkezi tehlikeleri de ciddiyetle ele alınmalıdır:

  • Tehlikenin tanımlanması
  • Riskin değerlendirilmesi
  • Riskin ortadan kaldırılması ya da azaltılması
  • Herhangi bir kontrol stratejisinin gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi.

Tehlikenin tanımlanması

Çalışanlarınızla çağrı merkezlerinde çalışmanın tehlikeleri ve olası sağlık ve güvenlik etkileri hakkında konuşun
Onlarla bir “haritalama” çalışması yapmayı veya bir anket yapmayı düşünün

Riskin değerlendirilmesi

  • Çalışanlarınızın tüm rahatsızlık veya ses kaybı, kas ağrıları, görme veya işitme sorunları, akustik şok vakaları, arayanlarla ilgili olaylar vb. durumları rapor ettiğinden emin olun.
  • Çalışanlarınızın doktorlarına danışmalarını tavsiye edin ve gerektiğinde yardımcı olun
  • İşvereninizin size olay raporları vb. dahil tüm kayıtlara erişim sağladığından emin olun.

Riskin ortadan kaldırılması ya da azaltılması

Yukarıda bahsedilen belirli sorunlardan bazılarıyla ilgili olarak, işvereninizle neleri müzakere etmeniz gerektiğine ilişkin bir dizi öneri aşağıda verilmiştir:

  • Personelin çalışırken düzenli olarak içebilmesi için su sağlanması gerekir. İş, sesin yanı sıra vücudun diğer kısımları için de dinlenme süreleri olacak şekilde tasarlanmalıdır. Düzenli göz testleri, sık sık ekrandan uzaklaşma, gerektiğinde ek aydınlatma vb.
  • Kızgın arayanların sorun olduğunun anlaşılması ve personeli taciz edecek sistemlerin kurulması:
  • sorunları çözme becerisine sahip olmak (çoğunlukla sorunlara yeterli düzeyde yanıt verememek, arayanları daha da kızdırır)
  • zor arayanları veya sorunları bir yöneticiye iletebilir
  • stres seviyesi düşene kadar kendilerini aramalardan çıkarabilirler.

İSG Uzmanları için Çağrı Merkezi Eylem Planı: Ergonomik iş istasyonları

İşçiler sıklıkla çok kısa olmayan molalar verebilmelidir. Müzakere edilen tüm molalar tüm işçiler tarafından kullanılmalıdır.
Akustik şok oluşumunu önlemek için kullanılan sistemde kurulumdan önce ve kullanım sırasında düzenli olarak kontroller yapılmalıdır. Piklerin yayınlanmadığından emin olunmalıdır. Hem akustik şok hem de gürültülü kulaklıklardan kaynaklanan sorunların üstesinden gelmek için sisteme gürültü sınırlayıcılar yerleştirilebilir. Çalışanların kulaklık seslerini çok yüksek kullanmalarına gerek kalmaması için ofis gürültüsünün azaltılması sağlanmalıdır. Her çalışana kendi kulaklığını verilmeli ve kulaklıkların hijyenik olması sağlanmalıdır. Ayrıca, düzenli bakım ve gerektiğinde değiştirme ile kulaklıkların temiz ve sterilize edilmesini sağlayacak bir sistem bulunmalıdır.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir