uzun-yol-soforleri-icin-isg

Uzun Yol Şoförleri İçin İSG

Ortalama olarak, bir uzun yol kamyon şoförü haftada en az 60 saat çalışıyor ve yılda 100 bin kilometre veya daha fazla yol kat ediyor. Uykulu ve dikkati dağılmış araç kullanma riskiyle karşı karşıyadırlar ve sonuçları ölümcül olabilir. Uzun Yol Şoförleri İçin İSG kuralları ve alınabilecek tedbirleri kısaca aktaralım.

Uzun Yol Şoförleri İçin İSG Önlemleri

Sürücüler kazaları ve yaralanmaları basit tedbirlerle önleyebilir. Bunlar;

  • Her yolculukta kemer mutlaka bağlanmalıdır.
  • Uykusuz ya da hasta olarak yola çıkılmamalıdır.
  • Seyahat süresince yola odaklanılmalıdır.

Sürücüler, işverenler veya yoldaki diğer kişiler güvenli taktikler kullanmalıdır. Ayrıca bu kişiler güvenlik kurallarına uymak için birlikte çalışırlarsa araç kazaları önlenebilir. Belirgin hatalar ise şu şekilde sıralanabilir.

Emniyet Kemeri Kullanmama
Her yolculukta emniyet kemeri takmak, karayolunda meydana gelen kazalarda yaralanmaları ve ölümleri önleyebilir.

Teslimat Tarihlerinin Düzensizliği
Gerçekçi olmayan son teslim tarihlerine sahip olmak, aşırı hız yapmak, sürüş saati düzenlemelerini ihlal etmek ve yorgunluğa, kötü hava koşullarına veya yoğun trafiğe rağmen araç kullanmak gibi güvenli olmayan eylemlerin olasılığını artırabilir. Sürücülerin yüzde 73’ü teslimat süreleri konusunda ne yazık ki şikayetçi.

Kötü Hava Koşullarında Sürüşe Devam Etmek
Sürücülerin yüzde 24’ünün yorgunluğa, kötü havaya veya yoğun trafiğe rağmen “sıklıkla” araç kullanmaya devam ettiklerini söylüyor. Sürücülerin yüzde 47’si bu koşullarda araç kullanmaya devam ettiklerini söyledi.

Küçük Kaza Ve Yaralanmaları Kaydının Tutulmaması
İşten uzak geçen günler nedeniyle kaza dışı yaralanma yaşayan şirket sürücülerinin yüzde 68’i işverenlerine bu yaralanmaları bildirmiyor.

Yetersiz Eğitimle Yola Çıkmak
Sürücülerin yüzde 38’i tam bir eğitim almıyor.

Sürücüler güvenliği artırmak için ne yapabilir?

  • Sürücülerin programlarının, zamanında teslimat yapmak için hizmet saatleri kurallarını ihlal edebilecek kadar sıkışık olmadığından emin olun.
  • Sürücülerin yük emniyeti veya ağırlık sınırları, güvenli sürüş teknikleri kuralları gözden geçirilmelidir. Uykulu araç kullanılmadığından emin olun.
  • Giriş seviyesi kamyon şoförü eğitiminin mevcut ihtiyaçları karşıladığından emin olun.
  • Sürücü güvenliği programlarına yönelik en üst düzeyde liderlik taahhüdünün sağlanması.
  • Araçtaki herkesin emniyet kemeri takmasını zorunlu kılmak gibi düzenlemeler yapın ve uygulayın.
  • Eğitim ve güvenlik toplantılarında emniyet kemeri kullanımını teşvik edin.

Diğer yazılarımız için bizi takip edin.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir